måndag 8 oktober 2012

Smygtitt på årets rosa garn...

Årets fiberfestival är över, men jag lyckades glömma kameran båda dagarna, så det blir inga bilder därifrån. Det var en ovanligt händelserik fiberfestival i år... Dels har den nystartade föreningen Norra Spinnargille tagit över arrangemanget och eftersom jag är med där var det i år inte bara att komma dit och packa upp. Dels hade Alma oturen att bryta nyckelbenet på lördag eftermiddag, tack och lov hade sambon kommit dit och tack och lov delade Ellinor bord med mig, så vi lånade hennes bil och körde till akuten, medan hon tog hand om de sista två timmarna och dessutom tog hem Martina till oss och började laga middag så att vi fick sätta oss vid dukat bord när vi kom hem.

Akutbesöket gick förvånansvärt fort. In, triage-bedömning, en kort väntan på ortopeden, sedan röntgen och stödbandage som ska sitta på i tio dagar. Vi var ute därifrån inom två timmar! Och Alma var superduktig. 

Men med ett barn som brutit nyckelbenet blir sömnen lidande, så idag har huvudvärken varit min stadiga följeslagare. En passande dag för att sitta i soffan och spinna lite, med andra ord. Och så lite film för Alma.

Tänkte alltså bjuda på en liten smygtitt på årets rosa bandet-garn. Det kommer att ligga på cirka 150 g, blir två-trådigt och ganska tunt. Jag får återkomma med längduppgift senare, när jag tvinnat klart. Innehållet är merino som jag försökte köpa av Renee på Ullaffären under Fiberfestivalen, men när hon fick höra vad jag skulle ha det till, fick jag inte betala. Bara att tacka och ta emot :-) Alltså, rosa merino i tre olika nyanser, samt lite silke och tencel från min egen stash. 

 Underbart fluffiga kardflor

En singeltråd färdigspunnen

Och nej, som den mer observanta bloggläsaren redan upptäckt, det är inte spunnet på min gamla trotjänare. Jag har fått låna Ellinors Julia och hennes tradera-fyndade S10a medan hon räknar träd och tar barrprover. Inte helt fel. Faktiskt jätteroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar