onsdag 27 mars 2013

Även katter är långtidsammare :-)

Nu tänkte jag prova något nytt här... att spela in en liten film med mobilen och lägga ut på bloggen, funkar det tro?

Asta fick ju behålla en kattunge i höstas, eftersom ingen ville ha vackra Vera. Och Vera, hon fortsatte att dia. Till och med när Asta kom hem nyopererad från veterinären (det ska inte bli fler kattungar, tänkte vi) lät hon Vera dia. Så småningom sinade mjölken, men Vera myser med mamma Asta emellanåt i alla fall. Nu händer det alltmer sällan, och inte hittar hon till spenen längre heller, utan det är mest bökande och snuttande på pälsen. Men förra veckan var det dags för Vera att opereras och när hon kom hem igen var det väldigt tryggt och mysigt att få krypa ihop med mamma igen. Asta står ut en stund, ibland tror jag hon tycker att det är helt OK, men hon brukar tröttna rätt fort.

Så här såg det ut förra veckan, man kan ana av Astas tass i pannan på Vera att det snart får vara nog.


Filmen är från i morse. Tyvärr hör man inte Veras spinnande så bra, och pratet i bakgrunden är Alma som pratar med pappa om huruvida Vera är en kattunge fortfarande och att hon inte kan få kattungar eftersom vi har steriliserat henne. Och en minut senare hade Asta tröttnat och hoppat ner.


2 kommentarer:

  1. Tyvär kan jag inte se någon film

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt, jag fick upp filmen när jag provade hemma, men från mobilen verkar det inte fungera. Ska försöka kolla på det efter påsk när jag är vid datorn igen.

    SvaraRadera