måndag 29 november 2010

En hel hög med sjalar

Här är alla sjalar jag producerat i år. Eller vänta... det finns ju en grön Haruni hos min syster, och en blå-grön Revontuli hos vännen Inger. Nåja, nästan alla ;-)

Överst ligger en egenkomponerad sjal i självrandande Kunstgarn + tvåtrådig ull från Mojärv.
Under den är det från vänster: Min lila-rosa Haruni i Ella Rae Lace merino, Älskade Us Legolas i Wool Classica från Manos del Uruguay, och en liten sjal till Martina i Drops Delight.
Sedan, från vänster: Slätstickad Haruni i angora/lammullsblandningen jag fick av käre U och Tinas presentsjal som jag skrivit om tidigare.
Under dem, återigen från vänster: Grön(karamellfärgsfärgad) trekantssjal med fläta i mitten och volangkant i brunt och en Annas axelvärmare i eco-alpacka.
Längst ner min revontuli i Kaunis EQ.


Det har alltså blivit en hel hög med sjalar i år, och jag ångrar lite att jag inte gick med i 10 shawls 2010-utmaningen på Ravelry. Men jag måste ju gå med i Ravelry först...

Vore det inte för att jag har så mycket annat jag måste fixa innan jul så skulle jag sticka minst en sjal till, en legolas åt mig själv i Silkblend från Manos... Så ljuvligt garn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar